راهنمای انتخاب اسپرسو ساز - سایلین

در زمان انتخاب یک قهوه ساز ممکن است با دستگاه ها و برند های بسیاری مواجه باشید که انتخاب در میان عملکرد ها و توانایی های هر دستگاه امری سخت و گیج کننده باشد.

در این مقاله قصد داریم به معرفی و بررسی انواع مختلف دستگاه ها و نکات مهم در زمان خرید قهوه ساز بپردازیم.

1 امکانات و نوع دستگاه را بررسی کنید

در میان دستگاه های موجود امکانات در انواع دستگاه اسپرسو ساز را بررسی و مقایسه کنید. در ادامه با برخی از امکانات و موارد و نکات مهمی که باید در نظر داشت آشنا می شویم…

راهنمای انتخاب قهوه ساز - سایلین

2 دستگاه های نیمه اتوماتیک را بررسی کنید

اگر میخواهید اسپرسو را به روش سنتی تهیه کنید دستگاه های نیمه اتوماتیک روش مناسبی هستند. اسپرسو سازهای نیمه اتوماتیک اغلب نیاز به دانش کمی در تهیه نوشیدنی دارند. البته برای استفاده از این دستگاه ها باید قهوه‌ را آسیاب کنید. با استفاده از دستگاه های نیمه اتوماتیک با کمی تمرین، می توانید به راحتی اسپرسو عالیه تهیه کنید

راهنمای انتخاب قهوه ساز - سایلین

3 پورتافیلتر

اگر می‌خواهید یک قهوه ساز سطح پایه داشته باشید، دستگاهی را انتخاب کنید که از یک پورتافیلتر کم‌اندازه و تحت فشار استفاده می‌کند. این فیلترها از آلومینیوم ساخته شده اند. اندازه آنها معمولاً 50-54 میلی متر (2.0-2.1 اینچ) است.

اگر یک قهوه ساز با کیفیت یا حرفه ای می خواهید، دستگاهی را انتخاب کنید که دارای پورتافیلتر های بدون فشار و روکش کروم باشد. این فیلتر ها از فلزات بادوام تر ساخته شده اند و اندازه آنها معمولاً 58 میلی متر (2.3 اینچ) می باشد.

4 عملکرد قهوه ساز های تمام اتوماتیک

یکی از گزینه های آسان و بی دردسر در میان قهوه ساز ها، قهوه ساز های تمام اتوماتیک هستند. در دستگاه های تمام اتوماتیک نیازی به آسیاب کردن قهوه خود و یا بخار دادن شیر ندارید و میتوانید به سادگی یک اسپرسو فوق العاده تهیه کنید. البته باید توجه داشته باشید که کیفیت نوشیدنی بسته به کیفیت و نوع دستگاه مورد استفاده می تواند متغیر باشد.

راهنمای انتخاب اسپرسو ساز - سایلین

5 قهوه ساز دستی چه طور کار میکند؟

اگر برای یک چالش آماده هستید، یک اسپرسو ساز دستی تهیه کنید. برای تهیه اسپرسو با دستگاه های دستی باید آب را جداگانه بجوشانید و سپس داخل دستگاه بریزید. برای استفاده از این دستگاه ها نیاز است که برای دم کردن اسپرسو به صورت دستی به اهرم فشار وارد کنید.

اگرچه اسپرسوی تهیه شده با این دستگاه ها طعمی غنی و طعم کامل دارند، اما اگر تجربه بالایی نداشته باشید، به سختی می‌توانید به نتیجه ثابتی دست پیدا کنید.

راهنمای انتخاب اسپرسو ساز - سایلین

6 نحوه کار قهوه ساز های کپسولی

قهوه ساز های کپسولی یکی از بهترین و راحت ترین گزینه ها در زمان انتخاب قهوه ساز محسوب می شوند.در واقع این نوع دستگاه اسپرسو ساز فوق اتوماتیک است و در آن اسپرسو تنها با استفاده از یک کپسول قهوه به آسانی تهیه می شود و از کیفیت بسیار بالایی نیز برخوردار است.

نسپرسو که ابداع کننده دستگاه های کپسولی است، از اوایل دهه 1980 تا به حال همواره یکی از محبوب ترین و مشهور ترین برند ها در این زمینه است.

مقایسه و بررسی اسپرسو ساز نسپرسو

در زمان تهیه این دستگاه ها باید توجه داشته باشید اگرچه خرید کپسول قهوه و کپسول نسپرسو و تهیه یک اسپرسو با دستگاه های کپسولی ممکن است کمی گران تر از قهوه ساز های دیگر تمام شود، اما طعم و عطر قهوه تهیه شده با این دستگاه ها از درجه کیفی بسیار بالای برخوردار است و نتیجه همواره ثابت است.

راهنمای انتخاب اسپرسو ساز - سایلین

7 موکاپات و قهوه جوش ها

اگر میخواهید قهوه را به روش ساده و غیر الکترونیکی تهیه کنید میتوانید با استفاده از موکاپات یا یک قهوه جوش اسپرسو خود را تهیه کنید. موکاپات ها معمولا در اندازه های کوچک مانند 1-6 فنجان (0.24-1.42 لیتر)، و همچنین در اندازه های بزرگتر 9-12 فنجان (2.1-2.8 لیتر)مورد استفاده هستند.

برای تهیه اسپرسو با استفاده از موکاپات، محفظه پایینی را با آب پر کنید و قهوه آسیاب شده را به محفظه بالایی اضافه کنید، مطمئن شوید که صافی به درستی پیچ شده است، سپس اسپرسو ساز را روی اجاق گاز قرار دهید و در حدود 5-10 دقیقه، اسپرسو ساز با اسپرسو پر می شود.

منیع : WikiHow