بهترین اسپرسو ساز خانگی - سایلین

در این مقاله از سایلین قصد داریم تا بیان کنیم که بهترین دستگاه اسپرسو ساز خانگی چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد تا بتوان به آن عنوان بهترین را داد. همچنین انواع قهوه ساز را نیز بررسی خواهیم کرد تا علاقه‌مندان بتوانند در انتهای این مطلب به راحتی بهترین دستگاه را از میان انواع قهوه ساز تشخیص دهند و با توجه به ویژگی‌های هر کدام دیدگاه خوبی نسبت به قیمت دستگاه اسپرسو ساز پیدا کنند.

انواع قهوه ساز خانگی – سایلین

اسپرسو ساز خانگی دستی

دستگاه‌های اسپرسو ساز در انواع مختلفی ساخته می‌شوند که نحوه کار هر کدام از آن‌ها متفاوت است. اسپرسو سازهای دستی معمولا ارزان قیمت هستند و در ابعاد کوچکی طراحی می‌شوند. به طور مثال موکاپات، فرنچ پرس، نانو پرسو و … نمونه‌هایی از اسپرسوسازهای دستی هستند که اگر یکی از علاقه‌مندان به نوشیدنی قهوه باشید حتما نام یکی از آن‌ها را تاکنون شنیده‌اید.

نکته‌ای که باید به آن توجه کرد این است که دستگاه‌های قهوه سازی نیز وجود دارند که مجهز به یک اهرم مکانیکی هستند. وقتی با استفاده از این دستگاه‌ها قصد دارید که قهوه تهیه کنید باید اهرم آن‌ها را با دست خود بفشارید تا آب موجود در آن با پودر قهوه ترکیب شود و اصطلاحا فرایند عصاره گیری قهوه انجام شود. به این نوع از دستگاه‌ها نیز اسپرسو ساز دستی گفته می‌شود که امروزه کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

اسپرسو ساز نیمه اتوماتیک

همانطور که از نام اسپرسوساز های نیمه اتوماتیک پیدا است تنها بخشی از کار را به صورت خودکار انجام می‌دهند. به بیانی واضح‌تر در این نوع دستگاه‌ها با فشردن دکمه فرایند عصاره گیری به صورت خودکار انجام می‌شود اما کارهایی همچون تهیه فوم شیر، ترکیب شیر با اسپرسو و … باید به صورت دستی انجام شود. از اسپرسوسازهای نیمه اتوماتیک در خانه‌ها و کافی‌شاپ‌ها استفاده می‌شود.

اسپرسو ساز تمام اتوماتیک

اسپرسو ساز تمام اتوماتیک قادر است تمام مراحل تهیه نوشیدنی قهوه را به صورت خودکار انجام دهد. به طور مثال اگر قصد دارید یک فنجان کاپوچینو تهیه کنید تنها کافی است که مخازن شیر، آب و پودر قهوه دستگاه را پر کنید و دکمه تهیه کاپوچینو را بفشارید. دستگاه تمامی مراحل از جمله عصاره‌گیری، تهیه فوم شیر و ترکیب آن با اسپرسو را در کمترین زمان ممکن به صورت خودکار انجام می‌دهد و یک نوشیدنی فوق‌العاده به شما تحویل خواهد داد.

دستگاه اسپرسو ساز خانگی - سایلین

ویژگی‌های بهترین دستگاه اسپرسو ساز خانگی

نوع دستگاه

همانطور که پیش‌تر گفته شد قهوه ساز تمام اتوماتیک می‌تواند تمامی کارها را به صورت خودکار انجام دهد پس اگر شما قصد تهیه نوشیدنی اسپرسو یا ترکیبات آن با شیر را دارید اما مهارتی برای انجام این کار ندارید می‌توانید یک دستگاه قهوه ساز تمام اتوماتیک تهیه کنید و تنها با فشردن چند دکمه و پر کردن مخازن آن نوشیدنی مورد علاقه خود را آماده و نوش جان کنید.

فشار بخار

توجه داشته باشید که فشار بخار دستگاه اسپرسو ساز یکی از عواملی است که تاثیر بسیار زیادی بر طعم قهوه دارد. فشار بخار دستگاه باعث می‌شود که آب موجود در آن با پودر قهوه ترکیب شود و هر چه این فشار بیشتر باشد نوشیدنی نهایی طعم قوی‌تری خواهد داشت. به بیان برخی از کارشناسان فشار 9 بار بهترین میزان برای تهیه اسپرسو است اما توجه داشته باشید که امروزه دستگاه‌های قهوه سازی با فشار 20 بار نیز ساخته می‌شوند.

آسیاب قهوه دستگاه اسپرسو ساز

در قسمت بالایی دستگاه‌های تمام اتوماتیک معمولا یک آسیاب قهوه قرار دارد که می‌توان با استفاده از آن به بهترین شکل دانه‌های قهوه را به پودر قهوه تبدیل کرد. به بیانی واضح تر شما دانه قهوه را در مخزن مخصوص آن قرار خواهید داد و سپس در زمان شروع تهیه اسپرسو با انتخاب درجه مناسب آسیاب، دانه قهوه به پودر تبدیل خواهد شد. توجه داشته باشید که درجه آسیاب قهوه یکی از معیارهایی است که بر قیمت دستگاه قهوه ساز تاثیر می‌گذارد؛ به طور مثال ممکن است یک دستگاه از آسیاب 13 حالته و یک دستگاه از آسیاب 9 حالته استفاده کند. همانطور که مشخص است قیمت دستگاهی که از آسیاب 13 درجه استفاده می‌کند بیشتر می‌باشد.

میزان مصرف برق

اگر قصد دارید که دستگاه قهوه ساز را در خانه استفاده کنید مصرف برق آن شاید چندان اهمیتی نداشته باشد چراکه مدت زمان استفاده شما از دستگاه خیلی کوتاه است، اما اگر کافی شاپی دارید که مشتریان زیادی به آنجا می‌آیند، دستگاه اسپرسو ساز باید مدام روشن باشد پس در این زمان میزان مصرف برق اسپرسو ساز بسیار اهمیت پیدا می‌کند و باید به دنبال دستگاهی باشید که میزان مصرف برق آن بهینه باشد.

نازل خروجی قهوه

نازل خروجی قهوه دستگاه‌های قهوه ساز معمولا از استیل ساخته می‌شوند و کیفیت بالایی دارند؛ اگر نازل قهوه دستگاه به صورت دوتایی طراحی شده باشد و امکان تهیه همزمان دو فنجان نوشیدنی وجود داشته باشد می‌توان گفت که قیمت آن بیشتر است. علاوه بر این ارتفاع نازل قهوه برخی از اسپرسو سازها قابل تنظیم است، به همین دلیل می‌توان فنجان‌هایی با ابعاد مختلف را در زیر آن قرار داد؛ پس این عامل نیز یکی از مواردی است که بهترین دستگاه‌های اسپرسو ساز خانگی دارا هستند.

نمایشگر و منوی تنظیمات

منوی دستگاه قهوه ساز باید به شما این امکان را بدهد که در کمال راحتی و سادگی بتوانید انواع مختلف نوشیدنی را تهیه کنید. معمولا دستگاه‌هایی که در منوی آن‌ها می‌توان تعداد نوشیدنی بیشتری را انتخاب کرد قیمت بالاتری دارند و قائدتا کارایی آن‌ها نیز بهتر خواهد بود. همچنین اگر دکمه‌های صفحه نمایش دستگاه به صورت لمسی طراحی شده باشند می‌توانند بر قیمت آن تاثیر گذار باشد.

قهوه ساز خانگی - سایلین

کف شیر ساز

کف شیر ساز قهوه ساز می‌تواند به شکل‌های گوناگونی مورد استفاده قرار گیرد. به طور مثال می‌توان مخزن آن را پر از شیر کرد و با جا به جایی اهرم آن فوم شیر را تهیه کرد. توجه داشته باشید که کف شیر ساز نیز دارای حالات مختلفی است؛ به طور مثال اگر قابلیت تهیه حالت‌های مختلف فوم شیر را داشته باشد قائدتا قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. همچنین ممکن است که کف شیر ساز قابلیت شستشوی خودکار نیز داشته باشد.

کاپ وارمر

کاپ وارمر صفحه‌ای حرارتی است که در قسمت بالایی دستگاه قهوه ساز قرار دارد. با قرار دادن فنجان‌ها بر روی کاپ وارمر می‌توان آن‌ها را گرم نگه داشت. توجه داشته باشید که فنجان گرم باعث می‌شود تا کرمای قهوه مدت زمان بیشتری بر روی سطح اسپرسو باقی بماند و همچنین طعم نوشیدنی نیز بهتر باشد. بنابراین عملکرد مطلوب کاپ وارمر اسپرسو ساز بر قیمت آن تاثیر گذار می‌باشد.

بهترین مارک قهوه ساز و قیمت – سایلین

اگر شما هم سوالی تحت عنوان “اسپرسو ساز خوب چی بخرم” دارید باید بگوییم که پاسخ شما پیش ما است. یکی از بهترین برندهای تولید کننده قهوه ساز، دلونگی است. این برند باکیفیت بالای محصولات خود توانسته تا سهم زیادی از تقاضای بازار را به خود اختصاص دهد. بنابراین اگر قصد خرید اسپرسو ساز دلونگی را دارید می‌توانید همین حالا از طریق سایلین اقدام نمائید و سفارش خود را در اسرع وقت تحویل بگیرید.

جمع بندی

در این مقاله سعی شد تا تمامی ویژگی‌هایی که بهترین اسپرسو ساز خانگی و صنعتی باید داشته باشد را بیان کنیم؛ حال راحت‌تر می‌توانید دستگاه قهوه ساز مورد نیاز خود را انتخاب کنید اما اگر همچنان نیاز به راهنمایی در این باره داشتید می‌توانید سوال خود را در قسمت بیان نظرات مطرح کنید تا بتوانیم با همفکری به جواب نهایی سوال شما دست پیدا کنیم.