قیمت و خرید دانه و پودر قهوه - سایلین

اگر به تازگی به نوشیدنی قهوه علاقه‌مند شده‌اید ممکن است که نادانسته به سمت انواع قهوه‌های ارزان قیمت سوق پیدا کنید. این نوع قهوه‌ها شاید در ابتدای کار بتوانند برای مدتی شما را راضی نگه دارند اما زمانی که از طعم و عطر واقعی قهوه با خبر می‌شوید دیگر سمت آن‌ها نخواهید رفت. در این مقاله از سایلین قصد داریم تا چندین نوع قهوه را معرفی کنیم که به هیچ وجه نباید آن‌ها را خریداری کنید چراکه این کار مانند دور ریختن پولتان است.

انواع قهوه ارزان قیمت

همانطور که بارها شنیده‌اید هیچ ارزانی بی حکمت نیست؛ این ضرب المثل در مورد انواع قهوه نیز صدق می‌کند. البته باید به دلیل ارزانی قهوه نیز توجه داشته باشید؛ به طور مثال ممکن است برندهای معروف قهوه همچون استارباکس، لاوازا و … تصمیم بگیرند که پودر قهوه و دانه قهوه خود را برای افزایش مشتری و کسب رضایت بیشتر با قیمتی ارزان‌تر و همراه با تخفیف عرضه کنند.

در این شرایط یک فرصت بسیار خوب برای خرید دانه قهوه و پودر قهوه به وجود می‌آید که حتما باید از آن استفاده کنید. اما زمانی که تخفیفی در کار نباشد احتمالا ارزانی قهوه دلیل دیگری داشته باشد. در ادامه 6 مورد از دلایلی که باعث می‌شوند قهوه ارزان قیمت وجود داشته باشد را بررسی خواهیم کرد تا دیگر پول با ارزشتان را برای خرید چنین قهوه‌های بی کیفیتی دور نریزید.

دانه قهوه - سایلین

1- انواع قهوه تاریخ گذشته

همانطور که می‌دانید بسیاری از مواد غذایی همچون قند، چای، خشکبار و … تاریخ انقضا ندارند؛ شاید فکر کنید که قهوه هم اینگونه است! اما باید حقیقت را بدانید، قهوه هر چند یک محصول خشکبار به حساب می‌آید اما حتما باید آن را در زمانی مناسب استفاده کرد تا کیفیت آن افت پیدا نکند. به بیانی واضح‌تر یکی از اصلی‌ترین دلایلی که به خاطر آن نسبت به خرید دانه و پودر قهوه اقدام می‌کنیم، طعم و عطر قهوه است.

باید توجه داشته باشید که اگر دانه و پودر قهوه برای مدت زمان طولانی‌ای باقی بمانند طعم و رایحه خوش خود را از دست می‌دهند و به یک قهوه بی کیفیت و البته ارزان قیمت تبدیل می‌شوند. اگر تا به حال دانه یا پودر قهوه برند تهیه کرده باشید می‌دانید که بر روی بسته بندی هر کدام از آن‌ها بهترین زمان مصرف حک شده است؛ طبیعی است که اگر تاریخ آن رد شده باشد طعم و عطر خود را نیز از دست بدهد و نتیجتا قیمت آن ارزان‌تر شود. پس در زمان خرید قهوه حتما به تاریخ انقضا یا بهترین زمانی که برای مصرف بر روی بسته بندی آن ثبت شده است توجه داشته باشید.

2- قهوه بسیار روغنی

همانطور که می‌دانید دانه‌های قهوه پیش از رست، سبز رنگ هستند، وقتی رست قهوه انجام می‌شود اصطلاحا دانه‌های قهوه برشته می‌شوند و رنگ آن‌ها از سبز به قهوه‌ای تغییر پیدا می‌کند. حالا هر چه رست قهوه بیشتر باشد رنگ دانه قهوه نیز تیره‌تر خواهد شد و بر روی سطح آن روغن بیشتری قرار می‌گیرد. حال اگر بر روی دانه قهوه بیش از حد معمول روغن قرار گرفته باشد نشان از بی کیفیت بودن آن است و نباید چنین قهوه‌ای را خریداری کرد.

البته توجه داشته باشید که رست قهوه در چهار سطح روشن، متوسط، متوسط-تیره، تیره انجام می‌شود که هرچه رست به سمت تیرگی بیشتر پیش می‌رود روغن آن نیز بیشتر خواهد شد. اما اگر رست از سطح تیره نیز فراتر رود، اصطلاحا قهوه می‌سوزد و خاصیت خودش را از دست می‌دهد. این نوع قهوه طعم بسیار تلخی دارد و نوشیدن آن نیز بسیار ناخوشایند می‌باشد.

3- قهوه خاک اره‌ای

اگر برای خرید پودر قهوه و فهمیدن قیمت دانه قهوه اقدام کرده باشید احتمالا می‌دانید که قهوه خاک اره‌ای اصطلاحی است که در بین فروشندگان قهوه برای فروش عمده قهوه استفاده می‌شود. قهوه‌های عمده به شکل آسیاب شده و به صورت پودر درون پلاستیک‌های بزرگی قرار می‌گیرد و در این فروشگاه‌ها به فروش می‌رسد. حال اگر کسی نداند که پودر قهوه خیلی زود طعم و عطر خودش را از دست می‌دهد با قیمتی ارزان این قهوه‌های بی کیفیت را خریداری می‌کند.

توجه داشته باشید که دانه قهوه ماندگاری بالایی دارد اما وقتی به پودر قهوه تبدیل شود ماندگاری آن تا حد زیادی کاهش پیدا می‌کند. در واقع در بهترین حالت پودر قهوه 3 هفته طعم و عطر خوبی خواهد داشت و اگر از این مدت بگذرد دیگر کیفیت سابق را ندارد و به یک پودر قهوه ارزان تبدیل می‌شود. همچنین بدانید که به دلیل کیفیت پایین، این نوع قهوه برای مدت طولانی‌ای در فروشگاه‌ها باقی می‌مانند و هر چه بیشتر می‌گذرد بیشتر کیفیت خود را از دست می‌دهند.

4- خرید دانه و پودر قهوه به صورت عمده

یکی از اشتباهات رایجی که پیش می‌آید خرید دانه و پودر قهوه به صورت عمده است. مثلا فردی ممکن است با این دیدگاه که یک بار بخرد و برای چندین ماه راحت باشد اقدام به خریداری حجم زیادی از قهوه کند. با این کار دیگر شما برای مدت زیادی قهوه بی کیفیت می‌نوشید؛ چراکه بهترین زمان مصرف دانه و پودر قهوه حداکثر یک ماه می‌باشد و اگر این مدت بگذرد قهوه شما با افت کیفیت همراه می‌شود.

پس باید متوجه شده باشید که حداکثر برای مصرف 3 تا 4 هفته‌تان قهوه خریداری کنید و حجم آن بیشتر نشود. علاوه بر این بدانید که قهوه باید در بسته‌بندی‌هایی قرار گرفته باشد که هوا به درون آن نفوذ نکند؛ چراکه پودر قهوه با سرعت زیادی می‌تواند نسبت به اکسیژن واکنش نشان دهد و کیفیت خود را از دست بدهد. پس قهوه خود را در بسته بندی یا ظرف مخصوص نگه داری کنید. لازم به ذکر است که تمامی قهوه‌های موجود در سایلین از بسته بندی باکیفیتی برخوردار هستند که اجازه نفوذ هوا به داخل آن را نمی‌دهند.

5- رست نامناسب قهوه

یکی دیگر از انواع قهوه ارزان قیمت نیز قهوه کهنه رست است. باید در زمان خرید انواع قهوه توجه کنید که مدت زمان زیادی از رست آن نگذشته باشد چراکه هر چه این مدت طولانی‌تر شود، قهوه طعم و رایحه قوی خود را از دست می‌دهد. همچنین اگر به قهوه‌ای با رست تیره علاقه‌مند هستید حتما  در زمان خرید، دانه‌های قهوه را لمس کنید؛ اگر دست شما نیز تیره رنگ شد و بوی دودی مانندی را استشمام کردید بدانید که آن قهوه سوخته و از حد معمول بیشتر رست شده است.

رست قهوه - سایلین

6- انواع قهوه برندهای شناخته نشده

همانند سایر مواد غذایی، قهوه نیز دارای برندهای بسیار زیادی است که از میان آن‌ها تنها چندین مورد کیفیت فوق‌العاده بالایی دارند. گاها پیش می‌آید که افراد به جای خرید قهوه‌هایی همچون لاوازا، استارباکس و … اقدام به خرید قهوه‌هایی می‌کنند که نام آن‌ها اصلا شناخته شده نیست. باید بدانید که قطعا طعم و عطری که قهوه برندهایی همچون استارباکس دارد در قهوه‌های شناخته نشده، وجود نخواهد داشت.

دانه و پودر قهوه استارباکس - سایلین

خرید دانه قهوه و پودر قهوه از سایلین

علاقه‌مندان می‌توانند در سایلین نسبت به خرید دانه قهوه استارباکس، خرید دانه قهوه هپی بلی،  و … اقدام نمایند و سفارش خود را باکیفیت بسیار بالا و در مدت زمان کوتاهی تحویل بگیرند.

جمع بندی

در این مقاله انواع قهوه ارزان قیمت معرفی شدند که به دلایل مختلفی همچون رست نامناسب، شرایط بد نگهداری و … کیفیت پایینی دارند و خریدن آن‌ها به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. اگر در زمان خرید دانه و پودر قهوه این 6 مورد را رعایت کردید شک نکنید که نوشیدنی‌ای با طعم و رایحه بی نظیر خواهید نوشید. اگر تجربه‌ای درباره خرید قهوه بی کیفیت دارید در قسمت بیان نظرات آن را مطرح کنید.