راهنمای رسوب زدایی اسپرسو ساز - فروشگاه اینترنتی سایلین

اگر اسپرسو ساز شما قهوه‌هایی با طعم ضعیف، بی مزه و ولرم آماده می‌کند یا اینکه زمان دم کشیدن قهوه از حد معمول بیشتر شده است احتمال اینکه قطعات داخلی دستگاه قهوه ساز شما رسوب کرده باشد زیاد است؛ به همین دلیل رسوب زدایی قهوه ساز یکی از اساسی‌ترین مسائلی است که دارندگان هر دستگاه باید به آن توجه کنند. سوالی که ممکن است در این زمان به وجود بیاید این است که چگونه اسپرسو ساز خود را رسوب زدایی کنیم؟ در ادامه مقاله سایلین رسوب زدایی اسپرسو ساز را به طور گام به گام برای شما توضیح خواهیم داد.

1- یک ماده رسوب زدا تهیه کنید

ماده‌های مختلفی برای رسوب گیری قهوه ساز وجود دارد؛ به عنوان مثال برخی از سرکه، اسید سیتریک، جوش شیرین و حتی آبلیمو استفاده می‌کنند اما توصیه ما استفاده از رسوب زدای مخصوص اسپرسو ساز می‌باشد؛ چراکه این مواد سازگاری بیشتر با دستگاه شما دارند و مخصوص این کار تولید شده‌اند. به بیانی واضح‌تر رسوب زداها می‌توانند علاوه بر خاصیت ضد رسوب خود به عنوان ضد عفونی کننده نیز عمل کنند.

همچنین لازم به ذکر است که این مواد با ترکیبات ضد باکتریایی و خاص خود باعث خورندگی دستگاه شما نمی‌شوند در حالی که مواد طبیعی‌ای مانند آبلیمو دارای خاصیت اسیدی هستند و ممکن است در طولانی مدت به دستگاه شما آسیب برسانند. بنابراین بهترین راه حل استفاده از رسوب زدا و شوینده دستگاه اسپرسو ساز می‌باشد.

محلول رسوب زدا قهوه ساز - فروشگاه اینترنتی سایلین

2- اسپرسو ساز را رسوب زدایی کنید

بعد از انتخاب مواد رسوب زدای مناسب نوبت به شروع فرایند رسوب زدایی می‌رسد. در اولین اقدام شما باید بررسی کنید که آیا دستگاه قهوه ساز شما از قابلیت شستشوی خودکار بهره می‌برد یا خیر؟ اگر قهوه ساز شما دارای قابلیت شستشوی خودکار باشد کار شما بسیار ساده خواهد شد اما اگر این قابلیت را نداشت باید رسوب زدایی را خودتان به صورت خودکار انجام دهید.

بهتر است برای رسوب زدایی دستگاه قهوه ساز خود به دفترچه راهنمای آن مراجعه کنید. در دفترچه راهنما ضمن معرفی قابلیت‌های دستگاه، در مورد رسوب زدایی آن نیز توضیحات جامعی داده شده است. در واقع از آنجایی که معماری هر قهوه ساز با قهوه ساز دیگر متفاوت است در هر دفترچه راهنما روش رسوب گیری مخصوص به همان دستگاه نوشته شده تا رسوب گیری به بهترین شکل ممکن انجام شود.

3- بعد از رسوب زدایی، شستشو را آغاز کنید

بعد از اینکه رسوب زدایی انجام شد ممکن است ذرات ماده ضد رسوب همچنان داخل دستگاه شما باقی مانده باشد که اگر با چنین شرایطی اقدام به تهیه قهوه کنید قطعا طعم نوشیدنی‌های شما ناخوشایند خواهد شد. بعد از رسوب زدایی مخزن آب دستگاه را بشویید و آن را مجددا از آب پر کنید. سپس طبق مراحلی که در دفترچه راهنما توضیح داده شده شستشو را آغاز کنید اما این بار درون مخزن آب دستگاه، مواد رسوب زدا را نریزید.

بهتر است که این کار دو بار تکرار شود تا شما از بابت تمیز شدن قطعات درونی و از بین آمدن باقیمانده ذرات ماده رسوب زدا مطمئن شوید. راه دیگری نیز برای اطمینان حاصل کردن از از بین رفتن مواد ضد رسوب نیز وجود دارد و آن هم بوی آب می‌باشد. اگر آبی که از دستگاه خارج می‌شود بوی مواد رسوب زدا را داشت و رنگ آن نیز مقداری کدر بود به این معناست که دستگاه شما هنوز به خوبی تمیز نشده است.

شستشو را تا زمانی که آب شفاف و بدون بو از دستگاه شما خارج نشده تکرار کنید؛ معمولا بعد از دوبار شستشو ذرات باقی مانده رسوب زدا به طور کامل از بین خواهند رفت و قهوه ساز شما آماده تهیه نوشیدنی خواهد شد.

آموزش رسوب زدایی قهوه ساز - فروشگاه اینترنتی سایلین

4- یک فنجان اسپرسو تهیه کنید

حالا که دستگاه شما کاملا تمیز شده و رسوب آهکی آن از بین رفته می‌توانید با خیالی راحت یک فنجان اسپرسوی بی نظیر تهیه و نوش جان کنید. لازم به ذکر است که طعم قهوه‌های شما با دستگاهی که هیچگونه رسوبی ندارد قطعا دلپذیرتر و رایحه آن نیز بهتر خواهد بود.

چرا باید قهوه ساز را رسوب زدایی کنیم؟

همانطور که می‌دانید آب یکی از موادی است که برای تهیه قهوه و اسپرسو ضروری می‌باشد. اما همین آب دارای موادی معدنی مانند کلسیم و منیزیم است. فرقی ندارد که شما از چه نوع آبی استفاده می‌کنید، قطعا بعد از مدتی دستگاه قهوه ساز شما به رسوب زدایی نیاز پیدا خواهد کرد. اما چرا باید اسپرسو ساز را رسوب گیری کنیم؟ مواد معدنی همانند منیزیم و کلسیم درون قطعات دستگاه جمع می‌شوند و به شکل آهک و همانند گچ سفت بر روی قطعات درونی دستگاه قرار می‌گیرند.

به بیانی واضح‌تر به این گچ سفید رنگ رسوب گفته می‌شود که می‌تواند عملکرد اجزای مختلف دستگاه شما را مختل نماید. علاوه بر آسیب به دستگاه و مختل کردن عملکرد آن، رسوب می‌تواند در کیفیت، طعم و عطر نوشیدنی‌های شما نیز تاثیر بگذارد. به طوری که قهوه شما ممکن است در بهترین حالت بی مزه باشد. علاوه بر طعم به دلیل اینکه سیستم گرمایشی، دیگ بخار و … رسوب کرده‌اند ممکن است قهوه شما به اندازه مطلوبی داغ نشود.

همه این موارد نشان می‌دهند که رسوب گیری اسپرسو ساز یکی از واجب‌ترین مواردی است که بعد از خرید هر دستگاه باید انجام شود؛ علاقه‌مندان می‌توانند همین حالا برای خرید شوینده و رسوب زدا اسپرسو ساز از سایلین اقدام نمایند.

رسوب زدا قهوه ساز دلونگی - فروشگاه اینترنتی سایلین

جمع بندی

در این مقاله سعی شد تا از اهمیت شستشو و رسوب زدایی دستگاه‌های قهوه ساز صحبت شود چراکه این موضوع تاثیر مستقیمی در عملکرد دستگاه شما خواهد داشت. به طور کل اگر رسوب دایی به طور منظم و به طرز صحیحی انجام شود قطعا عمر دستگاه قهوه ساز شما بیشتر خواهد شد و به این زودی‌ها خراب نمی‌شود.