تفاوت قهوه ساز تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک - فروشگاه سایلین

اگر شما هم قصد خرید قهوه ساز را داشته‌اید قطعا به این سوال برخورده‌اید که تفاوت قهوه ساز تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک در چیست؟ چرا معمولا قهوه سازهای تمام اتوماتیک قیمت بیشتری نسبت به قهوه سازهای نیمه اتوماتیک دارند؟ باید بگوییم که قهوه سازها دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام از آن‌ها بسته به نوع طراحی‌ای که دارند به عنوان قهوه ساز تمام اتوماتیک و قهوه ساز نیمه اتوماتیک شناخته می‌شوند.

در این مقاله تفاوت قهوه ساز تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک را بیان خواهیم کرد و یکی از بهترین برندهایی که قهوه سازهای تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک تولید می‌کند را به شما معرفی خواهیم کرد…

قهوه ساز نیمه اتوماتیک

اگر زیاد به کافی شاپ می‌روید احتمالا فردی به نام باریستا را در آنجا مشاهده کرده‌اید که وظیفه تهیه قهوه با استفاده از دستگاه اسپرسوساز را بر عهده دارد. در واقع دستگاه قهوه ساز نیمه اتوماتیک مناسب افرادی است که در زمینه تهیه قهوه اطلاعات زیادی دارند و به نوعی در این کار متخصص هستند، همانطور که گفته شد این افراد باریستا نامیده می‌شوند. اما عملکرد قهوه ساز نیمه اتوماتیک به چه صورت است؟

زمانی که قصد دارید با استفاده از یک قهوه ساز نیمه اتوماتیک، قهوه آماده کنید، باید پیش از این کار دانه قهوه مورد نیاز را آسیاب و به پودر تبدیل کرده باشید. قهوه‌سازهای نیمه اتوماتیک اغلب دارای آسیاب قهوه نیستند به همین دلیل برای آماده سازی قهوه باید پودر قهوه را به صورت جداگانه تهیه کنید. البته ناگفته نماند که دستگاه‌های نیمه اتوماتیکی نیز وجود دارند که مجهز به آسیاب قهوه می‌باشند.

در زمان تهیه قهوه با استفاده از دستگاه اسپرسوساز نیمه اتوماتیک، باریستا بر روی فرایند عصاره‌گیری تسلط کاملی دارد. در واقع شروع و پایان عصاره گیری توسط باریستا تعیین می‌شود؛ بنابراین کیفیت، طعم و رایحه قهوه به صورت مستقیم به عملکرد باریستا بستگی دارد. اگر باریستا عصاره گیری را بسیار سریع انجام دهد طعم قهوه ناخوشایند خواهد شد و اگر عصاره‌گیری دیرتر از حالت معمول متوقف شود طعم قهوه نهایی بسیار تلخ می‌شود.

بنابراین درصد خطا در زمان تهیه قهوه با استفاده از دستگاه قهوه ساز نیمه اتوماتیک بالا می‌رود و ممکن است طعم قهوه‌ای که اکنون باریستا آماده می‌کند با طعم قهوه‌ای که ساعتی دیگر تهیه می‌کند متفاوت باشد. به همین دلیل فردی که قصد دارد به عنوان باریستا با استفاده از قهوه ساز نیمه اتوماتیک قهوه را آماده کند باید دانش بالایی در این زمینه داشته باشد و به شیوه عصاره‌گیری قهوه کاملا مسلط باشد.

لازم به ذکر است که با استفاده از قهوه سازهای نیمه اتوماتیک، علاوه بر اسپرسو می‌توان ترکیبات قهوه و شیر مانند لاته، کاپوچینو، ماکیاتو و … را نیز آماده کرد. برای این کار باید در ظرف مخصوصی شیر ریخته شود و نازل بخار دستگاه را داخل ظرف قرار داد. سپس باید از نازل به اندازه کافی بخار گرفت تا شیر تبدیل به فوم شود چراکه شیر مورد استفاده در قهوه باید صورت فوم باشد.

تهیه فوم شیر با استفاده از اسپرسوساز نیمه اتوماتیک نیز مستقیما با باریستا در ارتباط است. به بیانی واضح‌تر باریستا باید فرایند تهیه فوم شیر را انجام دهد و شیوه گرفتن ظرف و قرار دادن نازل بخار درون آن کاملا به باریستا بستگی دارد. در این شرایط ممکن است باریستا دچار خطا شود و فوم شیری که تهیه می‌کند کیفیت مطلوبی نداشته باشد؛ به طور مثال ممکن است بیش از حد غلیظ یا رقیق شود.

پس به طور کل دریافتیم که تهیه قهوه با استفاده از اسپرسوساز نیمه اتوماتیک باید توسط باریستا انجام شود؛ اوست که عصاره گیری را آغاز می‌کند و در زمان مناسب به پایان می‌رساند. اما عملکرد اسپرسوساز تمام اتوماتیک تفاوت زیادی با قهوه ساز نیمه اتوماتیک دارد که در ادامه آن را به طور کامل مورد بررسی قرار خواهیم داد.

قهوه ساز تمام اتوماتیک دلونگی - فروشگاه سایلین

قهوه ساز تمام اتوماتیک

برای تهیه قهوه با استفاده از اسپرسوساز تمام اتوماتیک به باریستا نیازی نیست؛ بلکه تمامی افراد با هر سطح از اطلاعاتی راجع به اسپرسوساز می‌توانند به راحتی نوشیدنی مورد نظر خود را تهیه کنند. اسپرسوسازهای تمام اتوماتیک می‌توانند تنها با فشردن یک دکمه از سوی ما، نوشیدنی مورد نظر را با بهترین کیفیت و طعم آماده کنند. البته ناگفته نماند که اسپرسو ساز های تمام اتوماتیک نسبت اسپرسو سازهای نیمه اتوماتیک قیمت بیشتری دارند.

عملکرد قهوه ساز تمام اتوماتیک بدین صورت است که شما مخزن آب دستگاه و مخزن دانه‌های قهوه را پر خواهید کرد؛ سپس از طریق صفحه نمایش دستگاه نوشیدنی مورد نظر خود را انتخاب می‌کنید و دکمه عصاره گیری را می‌فشارید. در این زمان اسپرسو ساز به طور کاملا خودکار دانه‌های قهوه را مطابق با درجه‌ای که شما تنظیم کرده‌اید آسیاب می‌کند و ترکیب آب و پودر قهوه را نیز با توجه به نوع نوشیدنی، به بهترین شکل ممکن انجام می‌دهد.

اگر نوشیدنی شما ترکیبی از شیر و قهوه باشد، باز هم دستگاه اسپرسوساز تمام اتوماتیک به صورت کاملا خودکار نوشیدنی شما را آماده می‌کند. در واقع تنها نیاز است که مخزن شیر دستگاه را پر کنید، در این زمان دستگاه اقدام به تهیه فوم شیر می‌کند و پس از عصاره گیری فوم شیر و قهوه را درون فنجان شما خواهد ریخت و شما می‌توانید یکی از بهترین نوشیدنی‌های عمرتان را بنوشید.

اگر بخواهیم به صورت کلی تفاوت میان اسپرسوساز تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک را بیان کنیم باید بگوییم که تهیه قهوه با استفاده از اسپرسو ساز تمام اتوماتیک تنها با فشردن یک دکمه اتفاق می‌افتد و خود دستگاه نوشیدنی شما را آماده می‌کند؛ در حالی که تهیه قهوه با استفاده اسپرسو ساز نیمه اتوماتیک به صورت دستی انجام می‌شود و عملکرد شما تاثیر مستقیمی بر کیفیت قهوه خواهد داشت.

قهوه ساز نیمه اتوماتیک دلونگی - فروشگاه سایلین

راهنمای خرید قهوه ساز تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک

یکی از برندهایی که اسپرسو سازهای فوق‌العاده باکیفیتی تولید می‌کند، دلونگی می‌باشد. اگر به دنبال خرید اسپرسوساز بوده‌اید قطعا نام این برند به گوشتان خورده است؛ شما می‌توانید همین حالا برای خرید اسپرسو ساز تمام اتوماتیک دلونگی و خرید اسپرسو ساز نیمه اتوماتیک دلونگی از سایلین اقدام نمائید و سفارش خود را در اسرع وقت و همراه با گارانتی تحویل بگیرید.

جمع بندی

تفاوت قهوه ساز تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک همیشه یکی از سوالاتی است که ذهن خریداران را به خود مشغول می‌کند؛ در این مقاله از سایلین سعی شد تا تمامی تفاوت‌هایی که میان دستگاه اسپرسو ساز نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک وجود دارد برای شما بیان شود. اگر همچنان سوالی درباره تفاوت این دو نوع دستگاه دارید می‌توانید در قسمت بیان نظرات، سوال خود را مطرح نمائید.